Om meg

Bildet mitt
Jeg er ei dame fra Åmot i Modum som er veldig interessert i håndarbeide. Har alltid likt å strikke og brodere, men de siste åra har det gått mest i strikking. Jeg liker å prøve meg på små og store prosjekter. Arbeidene havner stort sett hjemme hos familie og venner. Ser du noe du liker? Ta gjerne kontakt, så kan jeg lage på bestilling! Denne bloggen blir nok mest prega av strikkeprosjektene mine, men det vil nok av og til også "snike seg inn" andre ting jeg driver med.

søndag 16. mars 2014

TOVA TØFLER

Disse tøflene er strikka i Cortina fra Sparkjøp. Jeg brukte ca 4 nøster.  Oppskrifta er "Tova tøfler med hjerter" som ligger under filer på Strikkesida på Facebook. Cortina tover ganske lett, så en må prøve seg litt fram. Jeg kjørte dem en gang i vaskemaskinen på 40 grader

Kanten rundt er hekla på før toving. Hjertet har jeg filta på etter toving. Jeg brukte en pepperkakeform og la ulla oppi den og brukte en filtenål for å "feste ulla" til tøffelen.
Resultatet er jeg veldig fornøyd med:-)


1 kommentar:

  1. Takk for henvendelse på bloggen min om sanquar vottene. Jeg har prøvd å finne oppskriften, men har den ikke liggende. Jeg var med i en gruppe som ikke eksisterer lengre. Til disse vottene fikk vi bare en skisse og måtte sette inn mønster selv. Her er en link til slike mønstre https://www.ravelry.com/patterns/library/charts-for-traditional-sanquhar-knitting Hvis du har et vottemønster med maskeantall som stemmer med rutene kan du prøve å bytte med disse rutemønstrene. Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg mer, lykke til :)

    SvarSlett