Om meg

Bildet mitt
Jeg er ei dame fra Åmot i Modum som er veldig interessert i håndarbeide. Har alltid likt å strikke og brodere, men de siste åra har det gått mest i strikking. Jeg liker å prøve meg på små og store prosjekter. Arbeidene havner stort sett hjemme hos familie og venner. Ser du noe du liker? Ta gjerne kontakt, så kan jeg lage på bestilling! Denne bloggen blir nok mest prega av strikkeprosjektene mine, men det vil nok av og til også "snike seg inn" andre ting jeg driver med.

søndag 16. mars 2014

VOTTESTRIKKING

Det ene barnebarnet mitt lurte på om mormor ville strikke votter til han.  Han ønsket seg "hvite" votter. Jeg brukte Rubin som jeg hadde liggende og valgte å strikke ugle-mønster. Til øyne har jeg brukt små perler. Oppskriften er  en grunnoppskrift på votter og jeg har telt meg ut når det gjelder mønsteret. Her er resultatet.



Siden Casper fikk votter, ville lillebroren også ha.  Her brukte jeg også grunnoppskrift for votter og de er strikket i Østlandsgarn.  Kattemotivet har jeg brodert på med maskesting.  Dette hadde jeg aldri gjort før, så jeg ser at den første votten jeg broderte på ikke er så fin som den andre. Øvelse gjør mester.



1 kommentar: